ایران نفت بیشتری برای پالایشگاه‌های ونزوئلا تامین می‌کند

انتظار می‌رود شرکت ملی نفت ونزوئلا در ماه جاری میلادی چهار میلیون بشکه ننفت خام سنگین از ایران دریافت کند

تصویر آرشیوی از نفتکش با پرچم جمهوری اسلامی ایران در بندر ونزوئلا- AFP

داده‌ها و اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است، نشان می‌دهد ایران منابع نفتی که ونزوئلا در پالایشگاه‌های فرسوده خود استفاده می‌کند را افزایش داده است تا ضمن بالا بردن تولید این پالایشگاه‌ها، امکان صادرات آزادانه‌تر نفت ونزوئلا را فراهم کند.

براساس گزارش این خبرگزاری بریتانیایی، ایران و ونزوئلا که هر دو هدف تحریم‌های آمریکا قرار دارند، روابط خود را در زمینه انرژی تقویت کرده‌اند و روند تجارت نفت، سوخت و دیگر کالاها را شتاب بخشیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا پس از سفر اخیر به ایران اعلام کرد که دو کشور توافقی ۲۰ ساله برای همکاری همکاری امضا کرده‌اند.

انتظار می‌رود شرکت ملی نفت ونزوئلا PDVSA در ماه جاری میلادی چهار میلیون بشکه ننفت خام سنگین از ایران دریافت کند.

دو نفتکش با پرچم جمهوری اسلامی ایران تا پایان ماه جاری میلادی در بندر خوسه ونزوئلا پهلو می‌گیرند و محموله نفتی خود را خالی خواهند کرد.

پالایشگاه‌های نفت ونزوئلا باتوجه به کمبود شدید سوخت در این کشور نیاز فزاینده‌ای به نفت خام دارند. افزایش واردات نفت از ایران به این پالایشگاه‌ها امکان می‌دهد ظرفیت نفت سبک برای ترکیب و صادرات را بیشتر کند.

صادرات نفت ونزوئلا در ماه ژوئن به دلیل تعمیر بندر نفتی و تاخیر دریافت محموله‌های نفتی به پایین‌ترین میزان از اکتبر ۲۰۲۰ رسید.

این در حالی است که بهای نفت پس از حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است. پیش‌تر برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که دولت جو بایدن به دنبال خرید نفت از ونزوئلا است. همزمان، دولت بایدن درباره ادامه صادرات نفت ایران به چین به رغم تحریم‌ها نیز رویکرد ملایمی اتخاذ کرده است.

بیشتر از جهان